Sok szeretettel hívtunk amatőr és profi csapatokat az 6. Hírös Medencés Sárkányhajó Versenyre a Kecskeméti Fürdőbe.

Az immáron Kecskeméten 6. alkalommal megrendezett medencés sárkányhajó versenyen 20 csapat 62 fős legénységgel, összesen 119 futamban mérettette meg magát a nap folyamán.

Érkeztek csapatok: Budapest, Szarvas, Tolna, Lajosmizse, Szeged, Mezőtúr, Vác, Tata, Békés településekről és természetesen a házigazda Kecskemét  is képviselte magát.

Baráti társaságok, cégek, és profi csapatok mérték össze felkészültségüket.

A felnőttek mellett középiskolás korú diákok is hajóba szálltak, s próbára tették magukat a felnőttek versenyén.

6 fős csapatok mérkőztek meg egymással egy 20 fős sárkányhajóban, melyet a kecskeméti uszoda medencéjében helyeztek el. A hajóban egyszerre két csapat ült, egymással szemben.
A cél az ellenfél eltolása legalább 2 méterre, 1 percen belül.

Köszönjük a fotókat Szamler Lászlónak és a Szamler Photographynak!

A Kecskeméti Televízió is beszámolt a 6. Hírös Medencés Sárkányhajó Versenyről:

Szombat reggel már korán indult a nap a szervezőknek és a versenyzőknek egyaránt. A regisztráció, karszalagok átvétele és a technikai értekezlet után 9 órakor kezdődött a verseny.

Egyszerre 2 sárkányhajó is volt a medencében. Amíg az egyik hajóban versenyeztek, addig a másik csapat felkészült, így gyorsan, pörgősen haladtak a futamok.

A Hírös-Kecskemét Vízi Sportegyesület sárkányhajós, kajakos, kenus tagjai nem csak a versenyben vettek részt aktívan, hanem a verseny lebonyolításában is. Ez is egy igazi csapatmunka volt!

Élménybeszámoló csapattársunk – Nagy Richárd – tollából:

Életem első medencés sárkányhajó versenye – élménybeszámoló

“Amikor nehéz egy percig is kibírni”

Hajnal… Nem alszom mélyen az izgalomtól, így én keltem az ébresztőt… Hidegzuhany után a konyhába vettem az irányt, hogy egy jó kávé mellett átgondoljam mire is számíthatok… Hiába! Tapasztalat híján megtippelni sem tudtam, hogy mi is vár ránk…

Annyit azért tudtam, hogy egy erre alkalmas medencében egy sárkányhajóban egymással szemben ülve hat a hat ellen fogunk megküzdeni szabadidős mix kategóriában… A cél, hogy a rajt elhangzása után 1 percen belül a legénységnek el kell tolni a hajót 2 méter távolságra. Ha az idő leteltével ez nem sikerül akkor az a csapat nyer, aki közelebb van a célhoz. Energiának két kifli volt a reggeli, ami így utólag belegondolva iszonyatosan kevésnek bizonyult…

Reggel… 6:15 Indulás! Szerencsére a verseny helyben van, így nem kell messzire tekernem… Normális körülmények között 5 perc alatt érnék oda, de most levolt fagyva az a kis hó is, ami esett, így csak döcögve haladok… Szerencsém volt! Nem estem el…

6:30 Érkezés és gyülekezés a Kecskeméti Fürdőben… Eközben a két sárkányhajó, ami a versenyhez kell, még kint pihen az utánfutón a ráfagyott hótakaró alatt… Várják, hogy becipeljük őket a melegbe… Sorra érkezik mindenki, hogy kivegye a részét a verseny szervezésével járó feladataiból ugyanis most nem csak versenyzünk, hanem szervezünk is, mivel mi vagyunk a házigazda. Mikor már elegen vagyunk, akkor a hajókról a ráfagyott hó letakarításával kezdünk, ez felér egy közös bemelegítéssel… A letakarított hajók becipelése közben, már éreztem, hogy a kevés kis reggeliből származó energia felét már el is használtam…

A verseny kiírást vizsgálva a mi kategóriánkban (szabadidős vegyes) 16 csapat küzd meg a dobogóért…

Délelőtt… 8:45 kb. A mi első meccsünk a 4. futam lesz a 119 megrendezett összecsapásból… Természetesen izgulok, ezért próbálom elterelni bemelegítő gyakorlatokkal a figyelmem az egyre hevesebben verő szívemről… Persze, aki ért hozzá már messziről látja, hogy nem vagyok nyugodt állapotban… Kb. valahol itt már el is használtam azt a kis energiát, amit a kifliből nyertem ki…

9:00 A kezdet A medence szélén tobzódunk, mert készülünk az első megmérettetésre, miközben elrajtol az első futam… Nézem ahogy minden erejükkel küzdenek eltolni egymást a kijelölt szakaszon… „Ez nem lesz könnyű” …

Első futamunk… A beülési sorrend megbeszélése után elfoglaljuk a hajóban a helyünket… Az ellenfél méregetése és az esélyek latolgatása egyszerre tör rám még így is, hogy zöldfülű vagyok még ebben a sportágban… Eközben a sárkányhajót két segítő kötéllel húzza a medence közepén kijelölt rajtzónához… Mikor megáll a hajó nem hallok semmit, mintha elcsendesedett volna a környezetemben minden… Előre hajolva a lapátot a víz alá dugva feszülten koncentrálok a vezényszavakra… Belégzés és kilégzés… Fókuszálok amennyire csak tudok… „Figyelem, Rajt!” A második húzásnál váratlanul megcsúszok, ezzel bontva az egységes evezést… Amire összekapom magam az előttem ülő padon is lecsúsznak a társaim. 10 mp, ennyi elég volt, hogy kikapjunk… A kitartásunk viszont egy pillanatra sem kérdőjelezhető meg, ugyanis a padokról lecsúszva is minden erőnket megfeszítve küzdöttünk, hogy eltoljuk a másik csapatot… Erre nagyon büszke vagyok! Kicsit csalódottan, de motiváltan vártam a következő 2 meccset, ami várt ránk! Ugyanis 3 mérkőzést eredményektől függetlenül meg kellett vívnunk a csoportunkban…

Valamikor délelőtt… Éhes vagyok! 2 narancs… Ennyi az összes kaja, amit magammal hoztam… Hihetetlen, hogy ennyire felkészületlenül jöttem egy ilyen kemény erőpróbára… Pihenésként a többi Kecskeméti csapatnak szurkolunk a medence széléről… A második meccsünkre már „rutinnal” foglaltuk el a hajóban a helyünket. A beülési sorrenden nem változtatunk, de most jobban figyelünk arra, hogy ne csússzon meg a lábunk… Megint előre hajolva a lapátot a víz alá dugva feszülten koncentrálok a vezényszavakra… Belégzés és kilégzés… Fókuszálok amennyire csak tudok… „Figyelem, Rajt!” Minden erőnket belerakva próbálunk centiről centire előre haladni… Egyik húzás a másik után, kb. 30 mp körül éreztem elsőnek, hogy végre megindultunk előre… „Ez az, most kell beletenni, amit csak lehet” Sípszó! Letelt? Nem! Nyertünk! Önkívületi állapotba kerülve egyszerre kiáltunk fel, jelezve, hogy mennyire örülünk ennek a győzelemnek. Kimerültem! Soha nem gondoltam volna, hogy 1 perc ennyire soknak fog tűnni…

Éhes vagyok! Már a kiflik gondolatát is elfelejtettem… 1-et elbuktunk 1-et nyertünk… Esélyeinket fontolgatva és a pontokat számolgatva meg kell nyernünk a következő futamot is, hogy tovább juthassunk a csoportból… Harmadik mérkőzésre ezzel a tudattal ültünk be a hajóba… Most még jobban izgulok… A gondolataim most a jelenben vannak … Ezt kell most megnyernünk, majd utána agyalok mi lesz tovább… Ezt érzem a társaimon is… Fókuszálok amennyire csak tudok… „Figyelem, Rajt!” Az első pár húzás után érzem, hogy megindul a hajó előre… Szuper, most végre összeért a legénység, ezt meg fogjuk nyerni… Pár másodperc elteltével megszólal a sípszó. Kinéztünk a bíróra és felénk emelte fel a kezét… Győztünk! Önkívületi állapot…

Valamikor délután… A csoportkörök lementek így a pontokat összesítik… Én is számolok… A csoportokból az első 2 csapat jut tovább. Az elért két győzelemmel csoport 2. helyéről kerültünk a legjobb 8-ba! A csoport 2. hely küzdhet meg a másik csoport első helyével… Szuper, akkor van még 1 mérkőzés… Éhes vagyok! Valamit ennem kell! Remegek a kimerültségtől… A fürdő éttermét vettem célba, de a nagy sor és a türelmetlenségem miatt gyorsan feladtam… Van itt valahol egy kis bolt is… Egy csokoládéval is megelégszek… Megvan! Egy ropit is veszek s csokikám mellé mert minden energiára szükségem lesz!

Tesóm váratlanul megérkezik, hogy szurkoljon nekünk, de sajnos engem nem lát versenyezni, mert nem tudott addig maradni mire jön a következő összecsapás. Örülök neki, hogy eljött. Minden támogatás jól jött! A negyedik mérkőzés előtt elhiszem, hogy tovább tudunk jutni… A hajóba beszállva Gábor (a bíró) tanácsa, hogy nagyon erősen húzzuk a lapátot!! Ez figyelmeztetés? „Figyelem, Rajt!” Húzzuk amennyire csak lehet, de most valami nem stimmel. Minden húzással hátrébb kerülünk pár centivel… Tolnak! O-o ez most gyors lesz… Sípszó pár mp után! Kikaptunk. Eddig tartott a továbbjutás gondolata… Sebaj! Lehet pihenni.

A mérkőzések végén jó hangulatú eredményhirdetést már a lelátón élvezve nézem végig. A szabadidős mix kategóriában a 16 csapatból 6. helyet szereztük meg. Büszke vagyok magunkra! Örülök! Tapsolok minden egyes helyezettnek! Remek nap van mögöttünk!

Levezetésként a hajókat visszaraktuk az utánfutóra, hogy ki tudják pihenni ezt a fárasztó igénybevételt. Vége! Köszönöm a lehetőséget a Hírös – Kecskeméti Vízi Sportegyesületnek, hogy részt vehettem ezen a remek versenyen!
Illetve köszönöm a csapattársaimnak, hogy kitartóan küzdöttek mellettem, hogy lépésről lépésre előrébb tudjuk tolni a sárkányunkat!
Szuper nap volt! Megint egy remek élmény, amit megélhettem!
Éhes vagyok!

Eredmények:

Középiskolás korosztály férfi tagokkal
5. Top Gun (Gáspár András Iskolából érkezett csapat)
4. Hírös-Kecskemét „B” csapata
3. BRSE Főnix (Budapesti Rendészeti Sportegyesület)
2. Dunai Sárkányok (Vác)
1. Hírös-Kecskemét „A” csapata

Középiskolás korosztály mix
5. Hírös-Kecskemét „C” csapata
4. Hírös-Kecskemét „B” csapata
3. BRSE Főnix (Budapesti Rendészeti Sportegyesület)
2. Dunai Sárkányok (Vác)
1. Hírös-Kecskemét „A” csapata
Szabadidős női
4. VasárkányOk Nyugat (Szeged)
3. VasárkányOk Kelet (Szeged)
2. Dragonmizse (Freudenberg Kft)
1. A-HÍDragon (Budapest)
Szabadidős Mix (Ebben a kategóriában volt a legtöbb legénység)
Előfutamokban kiesett csapatok:
VASárkányOk Tisza (Szeged),
VASárkányOk Maros (Szeged),
VASárkányOk Napfény (Szeged),
Dragon ABB (Kecskemét)
Holt-Duna Tolna „A”, Holt-Duna Tolna „B”, Gallicoop Dragon (Szarvas)
LapáTolna ( Tolna),
BRSE Főnix   (Budapesti Rendészeti Sportegyesület) ,
Csillagsárkányok (Merci Kecskemét).
6. Hírös- Kecskemét
5. Dragonmizse (Freudenberg Kft)
4. Túri Dragon (Mezőtúr)
3. Spari Dragons (Budapest)
2. A-HÍDragon (Budapest)
1. BRSE Főnix  Egyetem (Budapesti Rendészeti Sportegyesület)
Szabadidős Férfi
9. VASárkányOk Dél (Szeged)
8. Duvenbeck (Kecskemét)
7.Csillagsárkányok (Merci Kecskemét)
6. Holt-Duna Tolna
5. VASárkányOk Észak (Szeged)
4. Túri Dragon (Mezőtúr)
3. A-HÍDragon (Budapest)
2. Spari Dragons (Budapest)
1. BRSE Főnix  Egyetem (Budapesti Rendészeti Sportegyesület)
Profi Női
7.  BRSE Főnix „C” (Budapesti Rendészeti Sportegyesület)
6.  BRSE Főnix „B”(Budapesti Rendészeti Sportegyesület)
5. Békési Kajak-Kenu Club
4.  Hírös-Kecskemét
3.  BRSE Főnix „A”(Budapesti Rendészeti Sportegyesület)
2. Körös Dragon (Szarvas)
1.  Dunai Sárkányok (Vác)
Profi mix
6. Hírös-Kecskemét „A” csapata
5. Old Lake Dragons (Tata)
4. Körös Dragon”B” (Szarvas)
3. KSI (Budapest)
2. Körös Dragon „A” (Szarvas)
1. Dunai Sárkányok (Vác)
Profi férfi
6Körös Dragon”B” (Szarvas)
5. Hírös-Kecskemét
4. Old Lake Dragons (Tata)
3. Tatai Hódy SE (Tata)
2. Körös Dragon „A” (Szarvas)
1. BRSE Főnix (Budapesti Rendészeti Sportegyesület)

Az érmek átadásában Kutasné Balla Erikának a Hírös-Kecskemét Vízi Sportegyesület elnökének, Rózsahegyi Zoltán alelnöknek, Szamler László  képviselő segített.

Köszönjük mindenkinek a részvételt, külön kiemelve azt a nagyjából 30 fős, odaadó stábot akik a megvalósításért feleltek.

Érkeznek a pozitív visszajelzések, így bízunk benne, hogy mindenki mosollyal és jókedvvel távozott a nap végén!

Ez az újabb rekordméretű rendezvény csak a kezdet. Rengeteg tervünk van az évre, hamarosan jelentkezünk a következő eseménnyel. Figyeljétek oldalunkat!

Ha te is kedvet kaptál, és folytatnád vagy elkezdenéd a sárkányhajózást, akkor ne habozz! Szeretettel várunk téged is!
A csatlakozáshoz szükséges információkat megtalálod ezen a weboldalon: www.sarkanyhajokecskemet.hu

Illetve ezen honlapon belül is: https://kajakkecskemet.hu/sarkanyhajo

Ne maradj ki, találkozzunk edzéseinken és evezéseinken!

Várunk sárkányhajó edzéseinkre sok szeretettel!